Palautuskäytäntö
Palautusoikeus
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen etämyyntiä koskeva oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeus edellyttää, että tuotteet ovat olennaisesti muuttumattomia. Tämä tarkoittaa myös, että tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan. Voit kokeilla ja testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi 14 päivän ajan. Jos tuotteiden testaus ylittää perustellun ja tarpeellisen, asiakas vastaa lain mukaisesti tuotteen arvon alentumisesta.
Palautusohjeet
Mikäli haluat palauttaa tilaamasi tuotteen tai tuotteet, tulee tästä ilmoittaa Xplora Mobilelle viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.
- Täytä palautuslomake, jonka voit ladata täältä.
- Ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella ja liitä pyyntöön mukaan täytetty palautuslomake.
- Pakkaa palautettava tuote/tuotteet ja lähetä ne osoitteeseen Xplora/BBAB, Norra Industrigatan 5, 27430 Skurup, Sweden viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen antamisesta. Huomioithan, että asiakas itse vastaa palautuksista aiheutuvista kustannuksista. Jos tuotteen palautus viivästyy merkittävästi Xplora ei ole velvoitettu hyvittämään tehtyä tilausta, ja tuote lähetetään takaisin asiakkaalle hänen kustannuksellaan.
- Maksu palautetaan käytetylle maksutavalle 5-10 arkipäivän kuluessa siitä, kun palautettu tuote on vastaanotettu ja palautus on hyväksytty.
Tuotetakuu
Kaikilla Xploran kellopuhelimilla, jotka on ostettu xplora.fi -verkkosivuilta, on 24kk tuotetakuu. Takuu kattaa vain sellaiset virheet, jotka täyttävät kuluttajansuojalain 15 a §:n mukaiset puutteet. Takuu ei esimerkiksi sisällä normaalista kulumisesta johtuvia virheitä.
Lasitakuu
Kellopuhelimen tuotetakuu ei yleensä korvaa käytössä rikkoutuneita näyttöjä. Koska monissa perheissä menoa ja meininkiä kuitenkin riittää, Xplora puhelimeen on mahdollista ostaa erikseen lasitakuu.
Lasitakuun sisältö pähkinänkuoressa:
- Voimassa 12kk ostopäivästä
- Uusi tuote, teknisesti vastaava tai parempi
- Ei omavastuuta
- Ei ikävähennystä
- Pätee maailmanlaajuisesti. Korvaus myönnetään Suomessa.
Toimintaohjeet lasin rikkoutuessa:
- Ilmoitat tapahtuneesta lähettämällä viestiä osoitteessa https://support.xplora.com/hc/fi/requests/new. Täytä tiedot ja lisää kuva rikkoutuneesta lasista.
- Teemme vahinkoarvion. Jos vahinko kuuluu lasitakuun ehtojen piiriin, saat uuden samanlaisen tai uudemman mallin.
- Uusi tuote toimitetaan sinulle postitse.
Reklamaatiot
Reklamaatiotilanteissa voit olla yhteydessä Xploran asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeella. Reklamaatio tulee tehdä mahdollisimman nopeasti siitä, kun virhe ilmenee. Reklamaation jälkeen tuote palautetaan Xploralle asiakaspalvelusta saatuja ohjeita noudattaen. Xplora vastaa kaikista reklamaatiosta koituvista kuljetuskustannuksista.
