XPLORA – Yleiset ehdot

Päivitetty viimeksi 20. maaliskuuta 2019

XPLORA Yleiskatsaus: XPLORA on XPLORA Mobile Oy:n palvelu, Y-tunnus 2986682-8

Tallberginkatu 1 C, 00180 Helsinki (”XPLORA Mobile”), ja se koostuu seuraavista integroiduista komponenteista:

 

(i) XPLORA kellopuhelin (”XPLORA-puhelin”),

 

(ii) SIM-kortit ja XPLORA-palvelut (”XPLORA-tilaus”); ja

 

(iii) XPLORA-matkapuhelimen sovellus (”XPLORA-sovellus”)

XPLORA-puhelin voidaan määrittää, sitä voidaan seurata ja siihen voidaan ottaa yhteyttä XPLORA-tilauksen ja XPLORA-sovelluksen kautta. XPLORA-puhelinta ei voi käyttää ilman XPLORA-sovellusta.

 

Yleiskatsaus ehtoihin:

 

A Yleiset asiakkaan ehdot: Koskee XPLORA-puhelimen ostamista, jos olet ostanut sen xplora.fi:n kautta.

B Tilausehdot: Koskee XPLORA-tilauksen ostamista.

C Käyttöehdot: Koskee XPLORA-sovelluksen käyttöä.

Henkilökohtaiset tiedot: Tarjoamme tarkempia tietoja siitä, mitä henkilötietoja kerätään XPLORA-sovelluksen ja XPLORA-puhelimen kautta ja miten niitä käsitellään tietosuojalausunnossamme. Tietosuojakäytäntö on täällä:

https://xplora.fi/tietosuoja/. Viimeksi päivitetty maaliskuussa 2019.

 

***

 

A YLEISET ASIAKKAAN EHDOT

1 JOHDANTO

Näitä yleisiä ehtoja sovelletaan XPLORA-puhelimen ostamiseen, jos olet ostanut sen osoitteesta xplora.fi tai asiakaspalvelumme kautta.

Kuluttajien ostot sähköisen kaupankäynnin kautta määräytyvät pääasiassa sopimuslain, kuluttajansuojalain, markkinointilain, etämyynnin ja siihen sovellettavan lain, hintatietolainsäädännön ja tuoteturvallisuuslain kanssa. Laki on saatavilla osoitteessa https://www.finlex.fi/fi/. Tämän sopimuksen ehtoja ei pidä tulkita rajoittavan kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia, vaan niiden on vahvistettava osapuolten tärkeimmät oikeudet ja velvollisuudet kaupankäynnissä.

 

2 SOPIMUS

Sopimus koostuu näistä yleisistä asiakasehdoista, tilauksessa ilmoitetuista tiedoista ja muista sovituista ehdoista. Jos tiedot ovat ristiriitaisia, osapuolten välinen erityissopimus on etusijalla, jos se ei ole ristiriidassa pakollisen lainsäädännön kanssa. Lisäksi sovelletaan asiaa koskevia kuluttajansuojalain säännöksiä.

 

3 OSAPUOLET

Myyjä on XPLORA Mobile Oy, Y-tunnus 2986682-8, sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@xplora.fi, Tallberginkatu 1 C 00180 Helsinki, jäljempänä ”myyjä” tai ”XPLORA Mobile”. Asiakas on kuluttaja, joka tekee tilauksen ja jota kutsutaan jäljempänä ”asiakas” / ”sinä”. XPLORA Mobile ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa (alle 18-vuotiaat) lukuun ottamatta tapauksia, joissa alaikäisen huoltaja on erikseen sopinut. Sopimukset voidaan tehdä vain sellaisten asiakkaiden kanssa, joilla on toimitusosoite Suomessa.

 

4 SOPIMUKSEN SISÄLTÖ

Ostosopimus katsotaan tehdyksi ja sitoo molempia osapuolia, kun asiakkaan tilaus vahvistetaan sähköpostitse tilauksen aikana ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt, että nämä yleiset asiakkaan ehdot ovat voimassa asiakkaan ja XPLORA Mobilen välillä.

 

5 HINNAT JA MAKSUT

Tuotteen ja palvelujen ilmoitettu hinta on kokonaishinta, jonka ostaja maksaa. Tämä hinta sisältää kaikki maksut ja lisämaksut. Mahdolliset lisäkustannukset, joita myyjä ei ole ilmoittanut ennen ostamista, eivät saa jäädä ostajalle.

Käytämme Klarna Checkoutia maksuratkaisuna. Klarna Checkoutissa voit maksaa joko luottokortilla (VISA ja Mastercard) tai laskulla.

Korttimaksut veloitetaan heti. Klarnan yleiset ehdot löytyvät täältä.

 

6 MAKSAMINEN

 

Kun puhelin ostetaan ja maksetaan kortilla nettikaupassamme, XPLORA-palvelu laskutetaan kuukausittain tai etukäteen.  (XPLORA Mobile Oy lähettää asiakkaalle kuukausittaisen sähköpostilaskun palveluun liittyen XPLORA Mobile liittymään ja SIM-korttiin) jos olet valinnut liittymän kuukausittaisen tilausvaihtoehdon.

Jos olet valinnut ennakkomaksun (6 tai 12 kuukautta), lähetämme ennakkoon maksetun ajan jälkeen kuukausittaiset laskut samalla hinnalla (11 € tai 10 € kuukaudessa).

 

7 TOIMITUS

 

7.1 Rahti

Paketti toimitetaan kotiin asti. Kuljetusaika on yleensä 1-3 työpäivää reitistä riippuen. Paketti voidaan toimittaa koko maassa, myös Ahvenanmaalle. Sinulle ilmoitetaan puhelimitse, kun paketti lähtee jakeluun.

 

7.2 Noutamattomat paketit / lähetykset

 

Paketit, joita ei noudeta neljäntoista (14) päivän kuluessa, palautetaan XPLORA Mobilelle. Jos näin käy, veloitetaan 30 euron maksu,- (EUR) palautuksen ja käsittelyn aiheuttamista kustannuksista.

 

Peruutusoikeutta ei automaattisesti käynnistetä, jos pakettia ei vastaanoteta.

 

7.3 Kuljetusvauriot

XPLORA Mobile vastaa tavaroista, jotka ovat vahingoittuneet tai hävinneet kuljetuksen aikana. Ilmoitus kuljetusvauriosta on tehtävä kohtuullisessa ajassa ja viimeistään yhden kuukauden kuluessa. Kun lähetys vastaanotetaan, on tärkeää tarkistaa, että tavarat eivät ole vaurioituneet kuljetuksessa. XPLORA Mobile suosittelee, että huomautat kuljetusvauriot suoraan toimituksen yhteydessä, ja otat sitten yhteyttä XPLORA:n asiakaspalveluun.

 

8 OIKEUDET

Sinulla kuluttajana on peruutusoikeus ja palautusoikeus etämyynnissä. Peruutusoikeuslomake on liitetty ostoksesi sähköpostivahvistukseen, ja voit myös ladata sen täältä (linkki ). Jos aiot käyttää peruuttamisoikeutta, sinun on ilmoitettava tästä XPLORA Mobile Oy:lle viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet vastaanottanut XPLORA-puhelimen.

Peruuttamisoikeus edellyttää, että tuotteet ovat olennaisesti muuttumattomia. Voit kokeilla tai testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi 14 päivän ajan. Jos tuotteiden testaus ylittää perustellun ja tarpeellisen, ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta.

 

Peruuttamisoikeutta käytettäessä tavarat on palautettava myyjälle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisoikeuden käytöstä ilmoittamisesta. Palautuskustannukset kattaa kuluttaja.

 

9 VARAUKSEN PERUUTTAMINEN

XPLORA Mobile Oy:llä on säilytysoikeus tuotteeseen, kunnes ostohinta, korko ja kulut mukaan lukien, maksetaan kokonaisuudessaan.

 

10 REKLAMAATIO

 

Kulutuksen viivästymisen ja vian seurauksena liittyvät oikeutesi ja velvollisuutesi on ilmoitettu kuluttajansuojalaissa.

 

Jos tuote poikkeaa sinun ja XPLORA Mobilen välisestä sopimuksesta tai muuten ei vastaa XPLORA Mobilen antamaa kuvausta, tavarat voidaan palauttaa. Takuuoikeus kattaa vain sellaiset virheet, jotka täyttävät kuluttajansuojalain 15 a §:n mukaiset puutteet. Esimerkiksi takuu ei sisällä normaalista kulumisesta johtuvia virheitä. Valituksen jälkeen tuote palautetaan XPLORA Mobile Oy:lle, Tallberginkatu 1 C, 00180 Helsinki. XPLORA Mobile korvaa lähetyskulut, jos valitus hyväksytään.

 

Kun ostat myynninedistämistuotteita tai myynninedistämistarkoituksessa olevia tuotteita, se voi soveltaa erillisiä sääntöjä, jos se on nimenomaisesti ilmoitettu ostohetkellä.

 

***

Viimeksi päivitetty maaliskuussa 2019.

 

 

 

B TILAUSEHDOT

 

1 JOHDANTO

Nämä tilausehdot koskevat XPLORA-tilaustasi. XPLORA-liittymä koostuu SIM-kortista ja siihen liittyvistä mobiililiittymistä sekä XPLORA-palveluista.

XPLORA-palvelu sisältää pääsyn XPLORA-sovellukseen ja sen ominaisuuksiin sinulle ja lähimmäiselle, joita tarvitaan XPLORA-puhelimen käyttämiseksi. Jos sinulla ei ole SIM-korttia XPLORA Mobilen kautta tai jos haluat myöhemmin käyttää toista SIM-kortin tarjoajaa, nämä ehdot koskevat vain XPLORA-palvelua ja vain siinä määrin kuin ne ovat tarkoituksenmukaisia.

 

2 SOPIMUS

Sopimus koostuu näistä yleisistä asiakasehdoista, tilauksessa ilmoitetuista tiedoista ja muista sovituista ehdoista. Jos tiedot ovat ristiriitaisia, osapuolten välinen erityissopimus on ensisijainen, kunhan se ei ole ristiriidassa pakollisen lainsäädännön kanssa. Lisäksi sovelletaan asiaa koskevia kuluttajaostolain säännöksiä.

3 OSAPUOLET

Myyjä on XPLORA Mobile Oy, Y-tunnus 2986682-8, sähköpostiosoite asiakaspalvelu@xplora.fi, Tallberginkatu 1 C, 00180 Helsinki, jäljempänä ’myyjä / XPLORA Mobile. Asiakas on kuluttaja, joka tekee tilauksen ja jota kutsutaan myöhemmin tekstissä asiakkaaksi / asiakkaiksi.

Asiakas on velvollinen ilmoittamaan XPLORA Mobileille mahdollisimman pian osoitteenmuutoksesta ja muista muutoksista, jotka voivat vaikuttaa asiakassuhteeseen.

XPLORA Mobile ei tee sopimuksia alaikäisten kanssa (alle 18-vuotiaat) lukuun ottamatta tapauksia, joissa alaikäisen huoltaja on erikseen sopinut. Sopimukset voidaan tehdä vain sellaisten asiakkaiden kanssa, joilla on toimitusosoite Suomessa.

 

4 SOPIMUKSEN SISÄLTÖ

Ostosopimukset katsotaan olevan sitova molemmille osapuolille, kun asiakkaan tilaus vahvistetaan sähköpostitse tilauksen yhteydessä määritettyyn sähköpostiosoitteeseen. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt, että nämä yleiset asiakkaan ehdot ovat voimassa asiakkaan ja XPLORA Mobilen välillä.

 

5 XPLORA-TILAUS (SIM-kortti) ON PUHELIMEEN INTEGROITU OSA

XPLORA-tilaus on olennainen osa puhelinta, ja XPLORA-puhelimen mukana tulee valmiiksi asennettu SIM-kortti XPLORA Mobilelta. Sinun on ladattava XPLORA-sovellus, määritettävä henkilökohtainen käyttäjätili ja lisättävä sovellukseen XPLORA-puhelin, jotta voit käyttää tilausta / palvelua. Tilaus / palvelu aktivoidaan, kun ostat / tilaat XPLORA-puhelimen. SIM-kortti asennetaan XPLORA-puhelimeen ja sitä voidaan käyttää vain tässä puhelimessa. Jos SIM-korttia käytetään toisessa laitteessa (mukaan lukien käyttöyritys), tätä pidetään sopimusrikkomuksena, ja XPLORA-tilaus lopetetaan välittömästi. XPLORA Mobile pitää sinut vastuussa kaikista sopimusrikkomuksesta aiheutuneista tappioista. Kun otat yhteyttä XPLORA Mobileen, tilaus voidaan aktivoida uudelleen, jos mukana toimitettu SIM-kortti asetetaan takaisin XPLORA-puhelimeen.

 

6 XPLORA-LIITTYMÄN SIIRTÄMINEN TOISELLE HENKILÖLLE / SIM-KORTIN VAIHTAMINEN

6.1 Asiakkaan siirto.

Jos XPLORA Mobile hyväksyy, asiakas voi siirtää tilauksen toiselle henkilölle, joka täyttää XPLORA Mobilen asiakkaiden vaatimukset. Asiakkaan on pyydettävä XPLORA Mobilelta kirjallisesti siirrosta. XPLORA Mobilelle on annettava tiedot uudesta asiakkaasta. Edellisen asiakkaan on maksettava kaikki maksamatta olevat laskut ja maksut. Kun kaikki maksamatta olevat korvaukset maksetaan XPLORA Mobilelle, edellisen asiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen katsotaan päättyneen. XPLORA Mobile voi asettaa siirtoedellytykset, esimerkiksi samanlaisen korvauksen siirrosta kuin uuden tilauksen allekirjoittamisen yhteydessä. Siirron jälkeen uusi asiakas ottaa kaikki oikeudet ja velvollisuudet tilauksesta.

6.2 XPLORA Mobilen tekemä siirto

XPLORA Mobile voi siirtää kaikki sopimuksen mukaiset velvollisuudet ja oikeudet toiselle yhtiölle, jos siirto ei ole kohtuutonta asiakkaalle.

6.3 SIM-kortin vaihtaminen / siirtäminen

Asiakas voi vapaasti vaihtaa SIM-kortin toimittajan.

Tilauspalvelu ilman SIM-korttia XPLORA Mobilesta on 7,90 euroa (EUR) kuukaudessa.

XPLORA-palvelu on kattava palvelu, jossa XPLORA Mobilen SIM-kortti on esiasennettu XPLORA-puhelimeen. Kun vaihdat SIM-kortin toimittajaa, asiakkaan tulee tehdä sopimus uuden SIM-kortin toimittajan kanssa. On huomattava, että XPLORA Mobile ei ota vastuuta virheistä tai puutteista XPLORA-palvelussa, jotka johtuvat siirtymisestä kolmannen osapuolen SIM-kortille. Jos asiakas kokee virheitä palvelun kanssa, SIM-kortin vaihtaminen voi aiheuttaa sen, että virheen korjaaminen kestää kauemmin. SIM-kortin kolmannen osapuolen toimittajan suorittama henkilötietojen käsittely tapahtuu kolmannen osapuolen vastuulla ja valvonnassa. XPLORA Mobile ei käsittele tällöin henkilötietoja eikä ole vastuussa tällaisesta käsittelystä.

Jos vaihdat SIM-kortin toiseen toimittajaan, olethan yhteydessä sähköpostitse asiakaspalvelu@xplora.fi

7 HINNAT, HINNAN MUUTOKSET JA EHDOT

Hinnat ja maksut ovat aina saatavilla osoitteessa xplora.fi. Laskuissamme on 14 päivän maksuaika. XPLORA-palvelu laskutetaan kuukausittain tai etukäteen.

XPLORA Mobilella on oikeus muuttaa merkintäehtoja tai tehdä muutoksia palveluihin 30 päivän kirjallisella ilmoituksella, jos esimerkiksi toimittajamme tai kumppanimme muuttavat ehtojaan.

Muutoksia voidaan tehdä lyhyemmällä varoitusajalla, jos se johtuu sääntelyvaatimuksista, muutetuista säännöistä, julkisten maksujen korottamisesta tai muista XPLORA Mobilen valvonnan ulkopuolisista olosuhteista.

Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai XPLORA-sovelluksessa, jos hinnat, palvelut ja / tai tilaukset muuttuvat merkittävästi.

Asiakkaan kannalta epäedullisten merkittävien muutosten tapauksessa asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus ilman korvausta vapaasti.

7.1 Asiakkaan vastuu maksusta

Jokainen, joka on rekisteröity asiakkaaksi, on aina vastuussa XPLORA Mobilen toimittamien palvelujen maksamisesta, tehdyn sopimuksen mukaisesti. Lasku lähetetään etukäteen sähköpostitse. Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että XPLORA Mobilen ja laskutuspartnerin sähköinen viestintä tulee asiakkaalle eikä sitä pysäytetä roskapostisuodattimissa tai vastaavissa. Asiakas on vastuussa laskusta. XPLORA Mobilen laskussa on yleiskatsaus tuotteista ja palveluista, jotka asiakkaan on maksettava, maksettava määrä ja maksupäivä. Jos maksua ei suoriteta voimassaolon päättymispäivän suhteen, lähetetään maksumuistutus ja varoitus liittymän sulkemisesta. Maksun jatkumisen yhteydessä merkintä voidaan sulkea, liittymäsopimus voidaan irtisanoa ja vaatimus sekä keräykseen liittyvät kustannukset lähetetään velkojen perintään. Jos asiakas katsoo, että lasku on virheellinen, asiakkaan on ilmoitettava XPLORA Mobilelle ennen maksupäivän maksamista tai jos tämä ei ole mahdollista, kohtuullisessa ajassa maksuaikataulun päättymisestä. Kun XPLORA Mobile käsittelee valitusta, laskun riidanalainen osa ei ole maksettava. XPLORA Mobile voi vaatia, että laskun kiistanalainen osa maksetaan maksuaikaa noudattaen. Jos asiakas maksaa vain osan laskusta, asiakkaan on määritettävä, mitä palvelua maksu koskee. Jos maksu on myöhässä, XPLORA Mobile voi vaatia, että korko ja kustannukset katetaan korkolain mukaisesti, ja maksutapahtuman lähettämisestä aiheutuvat maksut, jos laskua ei makseta eräpäivänä. Asiakkaalla on aina oikeus saada laskun asiakirjat.

 

8 VAITIOLOVELVOLLISUUS

 

XPLORA Mobileilla ja XPLORA Mobilen työntekijöillä on sähköisen viestinnän tietosuojalain mukaan luottamuksellisuusvelvollisuus, joka koskee tietojen ja sisällön käyttöä tiedonannossa. XPLORA Mobile voi kuitenkin paljastaa tällaiset tiedot poliisille, syyttäjille, tuomioistuimille tai muille henkilöille, jotka voivat laillisesti vaatia sitä.

 

9 ASIAKKAAN VASTUU VÄÄRINKÄYTÖSTEN ESTÄMISEKSI

 

Asiakkaan on varmistettava, että palveluihin pääsemiseksi käytettävät laitteet, henkilökohtaiset kortit, koodit ja salasanat säilytetään ja tallennetaan asianmukaisesti ja niitä käytetään siten, että luvaton henkilö ei pääse niihin. Asiakkaan on toteutettava kaikki kohtuulliset toimenpiteet, jotta rajoitetaan riskiä, ​​että valtuutettu henkilö voi käyttää väärin tai saada muutoin luvattomasti käyttää palveluja, joita käytetään palveluihin (kuten SIM-kortteihin). Asiakkaan on käytettävä henkilökohtaisia ​​salasanoja näytön lukituksena, jos laitteessa on tämä toiminto, sekä PIN-koodia SIM-kortilla. Jos tiedät tai epäilet, että laitteet, henkilökohtaiset kortit ja koodit ovat kadonneet tai että luvaton henkilö on päässyt niihin käsiksi, asiakkaan on välittömästi ilmoitettava tästä XPLORA Mobilelle, jotta estetään palvelujen väärinkäyttö. XPLORA Mobile estää välittömästi kyseiset palvelut ja tilaukset. Vaikka tilaus on estetty, tavalliset tilausmaksut kertyvät niin kauan kuin tilausta ei lopeteta.

 

10 PALVELUN VIRHEET TAI VIAT

 

10.1 Valitukset

 

Ennen kuin asiakas esittää XPLORA Mobilen virheen, asiakkaan on tutkittava, johtuuko vika asiakkaan omasta laitteistosta. Jos asiakas raportoi virheistä, jotka eivät ole XPLORA Mobilen vastuualueella ja asiakkaan olisi pitänyt tietää tämä, XPLORA Mobile voi vaatia asiakasta kattamaan vianmääritykseen liittyvät kustannukset. Asiakas menettää oikeutensa tehdä vaatimuksen, jos hän ei ilmoita virheestä XPLORA Mobilelle kohtuullisessa ajassa, kun on havainnut tai olisi pitänyt havaita virhe.

 

10.2 Hinnanalennus

 

Jos asiakas ei voi käyttää palvelua tietoliikenneverkon tai palvelun virheiden tai puutteiden vuoksi, asiakas voi vaatia hinnanalennusta. Tällaisissa tapauksissa asiakkaalle hyvitetään yleensä suhteellinen osuus kyseisten palvelujen kiinteistä nykyisistä hinnoista.

 

10.3 Korjaus

 

XPLORA Mobilen on korjattava vika tai virhe mahdollisimman pian sen jälkeen, kun XPLORA on tietoinen viasta tai virheestä palvelussa

 

10.4 Korvaus

 

XPLORA Mobile vastaa välittömistä vahingoista palveluvirheiden vuoksi. Tätä ei kuitenkaan sovelleta, jos XPLORA Mobile osoittaa, että vika johtuu XPLORA Mobile -ohjauksen ulkopuolisista olosuhteista ja että XPLORA Mobile ei voinut kohtuudella odottaa välttävänsä tai estääkseen seurauksia.

 

XPLORA Mobile ei ole vastuussa epäsuorista vahingoista, jotka johtuvat virheistä, ellei tappiota ole aiheuttanut XPLORA Mobile-sivuston törkeä huolimattomuus tai tarkoitus.

 

XPLORA Mobile ei ole vastuussa mistään vahingosta, joka voidaan palauttaa asiakkaalle tai kolmannen osapuolen suhteelle tai toiminnalle, mukaan lukien mahdolliset tappiot, jotka aiheutuvat asiakkaan ohjelmiston asentamisesta ja käytöstä, tai asiakkaan liittymisestä XPLORA-matkapuhelinverkkoon. Sama pätee, jos asiakkaan laitteiden ja ohjelmistojen käyttö ei sovi XPLORA Mobile-palveluihin. XPLORA Mobile suosittelee yleensä, että asiakas varmuuskopioi laitteensa ennen ohjelmiston asentamista ja käyttöä.

 

10.5 Maksun laiminlyönti

 

Maksun laiminlyönnin yhteydessä XPLORA Mobile lähettää maksumuistutuksen sovellettavan lain mukaisesti ja veloittaa asiakkaalta huomautuskulun sekä viivästyskorkoa. Jos asiakas ei ole maksanut määräajassa, XPLORA Mobile voi kuukauden kuluttua maksupyynnön jättämisestä sulkea XPLORA-palvelun käytön.

 

XPLORA Mobile voi myös sulkea palvelujen käytön, jos asiakas;

 

ei ole toimittanut tarvittavaa ja oikeaa asiakastietoa.

asettaa XPLORA Mobilen infrastruktuurin tai palvelut vahingoittumiselle tai häiriölle.

ei täytä XPLORA Mobilen määräämiä turvallisuusvaatimuksia.

toimii sähköisiä viestintäpalveluja koskevien lakien tai julkisoikeudellisten sääntöjen vastaisesti.

muutoin räikeästi loukkaa sopimusta, väärinkäyttää palveluita tai laitteita tai loukkaa XPLORA Mobilen työntekijöitä, edustajia tai muita.

Ennen kuin XPLORA Mobile aloittaa sulkemisen tämän määräyksen mukaisesti, asiakkaalle on mahdollisuuksien mukaan ilmoitettava kirjallisesti, annettava mahdollisuus kommentoida asiaa ja korjata sulkemisen syy. Ilmoituksessa on mainittava syy ja asetettava määräaika ehtojen korjaamiseksi. Jos määräaika ylittyy, suhdetta ei korjata tai jatketa, vaan asiakassuhde katsotaan päättyneeksi.

 

10.6 Sulkeminen muissa tapauksissa

 

Jos sulkeminen on tarpeen verkon turvallisuuden tai toimivuuden vuoksi, ja tärkeiden sosiaalisten toimintojen tai kolmansien osapuolten suojan kannalta, XPLORA voi irrottaa asiakkaan yhteyden verkosta ilman ennakkoilmoitusta. Tällaisissa tapauksissa asiakkaalle on ilmoitettava välittömästi katkaisemisesta. Jos asiakas vaihtaa palveluntarjoajaa, XPLORA Mobile voi lopettaa yhteyden, jos se estää muiden mahdollisuuksia luoda uusi asiakassuhde asiakkaan osoitteelle. Jos asiakkaalla on poikkeuksellisen korkea palveluiden käyttö, XPLORA Mobile voi erityistapauksissa sulkea palvelun käytön tai katkaista yhteyden verkkoon ilmoittamatta asiasta asiakkaalle etukäteen. Asiakkaalle on ilmoitettava mahdollisimman pian sulkemisen jälkeen.

 

10.7 Vastuunrajoitus

 

XPLORA Mobilen korvausvastuu on rajoitettu 1000 euroon (EUR) kutakin tapausta kohden tai samasta syystä aiheutuneesta vahinkoketjusta, paitsi jos tappio johtuisi XPLORA Mobilen suuresta huolimattomuudesta.

 

11 PÄÄTTÄMINEN TAI PERUUTTAMINEN

 

Edellyttäen, että asiakas ei ole tehnyt määräaikaista sopimusta, asiakas voi irtisanoa sopimussuhteen 1 kuukauden kirjallisella ilmoituksella joko sähköpostin tai kirjeen muodossa. Irtisanomisaika lasketaan alkavan irtisanomisen jälkeisen seuraavan kuukauden ensimmäisestä päivästä. Lopettaminen voi koskea koko palvelua tai sen osaa.

 

Jos asiakas on solminut sopimuksen ja haluaa peruuttaa tilauksen ennen sitovan kauden päättymistä, XPLORA Mobileilla on oikeus laskuttaa asiakkaalta rikkomusmaksu. Rikkomusmaksu vähennetään asteittain, ja se on rajoitettu jäljellä olevien kuukausimaksujen ajaksi.

 

Asiakas voi välittömästi irtisanoa sopimuksen, jos XPLORA Mobilen nettisivusto rikkoo aineistoa.

 

Jos on olemassa tosiasiallinen syy, XPLORA Mobile voi irtisanoa sopimuksen yhden kuukauden irtisanomisajalla. Sama pätee, jos asiaankuuluva tietoliikennepalvelu tai tuotteen/hinnan suunnitelma suljetaan. Ilmoitusaika lasketaan irtisanomisen jälkeisen seuraavan kuukauden ensimmäisestä päivästä. XPLORA Mobile voi välittömästi irtisanoa sopimuksen, jos asiakas rikkoo sopimusta olennaisesti. Ennen sopimuksen purkamista XPLORA Mobile ilmoittaa asiakkaalle mahdollisuuksien mukaan kirjallisesti. Ilmoituksessa on ilmoitettava peruutuksen syy ja asetettava määräaika ehtojen korjaamiseksi.

 

12 KÄYTTÖJÄRJESTELMÄN RAJOITUKSET, MUUTOKSET VERKOSSA JA PALVELUISSA

Hätätilanteissa, mukaan lukien vakavat uhat elämälle tai terveydelle, ympäristölle tai verkkoturvallisuudelle, XPLORA Mobilella on oikeus ryhtyä tarvittaviin toimiin, vaikka se tarjoaisi rajalliset mahdollisuudet käyttää palveluja. XPLORA Mobilella on myös oikeus ryhtyä toimiin, jotka voivat johtaa verkkojen tai palvelujen keskeytyksiin, häiriöihin tai muutoksiin, jos ne katsotaan tarpeellisiksi teknisistä, turvallisuus- tai operatiivisista syistä tai julkisten päätösten tai muiden sääntelyolosuhteiden vuoksi. XPLORA Mobile ei ole vastuussa kustannuksista, menetyksistä tai epämukavuudesta, joita asiakkaalle aiheutuu tällaisten toimenpiteiden seurauksena.

 

13 ASIAKKAAN ARVOSTELUT

XPLORA Mobile pidättää oikeuden käyttää kommentteja tai arvosteluja, jotka olet antanut verkkosivuillamme tai sosiaalisen median kanavissa. Muussa tapauksessa käyttäjäarviointeja ja kommentteja käsitellään markkinointilain sääntöjen mukaisesti.

 

Xploraa myy ja jakaa: XPLORA Mobile Oy, Tallberginkatu 1 C, 00180 Helsinki | Y-tunnus 2986682-8  | asiakaspalvelu@xplora.fi | Copyright 2019 xplora.fi.

 

 

C KÄYTTÖEHDOT – (sovelletaan vain Suomessa asuviin kuluttajiin)

Sinun pääsysi XPLORA-palveluun ja sen käyttö edellyttää (1) näitä ehtoja (2) XPLORA-tilaussopimusta (3) kolmansien osapuolten kanssa solmittujasi sopimuksia, kuten mobiilipalveluntarjoajasi ja sovelluskaupat, ja (4) kaikkia asiaankuuluvia lakeja, sääntöjä ja määräyksiä.

Sinun on oltava vähintään 18-vuotias XPLORA:n käyttämiseksi tai sinulla pitää olla lupa huoltajalta. Käyttämällä kaikkia XPLORA-palveluja tai osaa siitä, sinun tai huoltajasi on hyväksyttävä nämä ehdot. Jos et ole samaa mieltä, et voi käyttää XPLORAA.

XPLORA-palvelun yleiskatsaus: Matkapuhelinsovellus Xplora 1 & 2 ”XPLORA-sovellus” ja kellopuhelin (”XPLORA-puhelin”), joita kutsutaan yhdessä ”XPLORA-palvelu” – tai ”XPLORA” -palveluksi, on XPLORA Mobile Oy:n / Xplora Technologies Ltd:n palvelu yhteistyössä INFOMARK Co. LTD:n kanssa (”yhteisesti nimeltään XPLORA Mobile”). XPLORA-puhelinta voidaan konfiguroida, seurata ja siihen voidaan ottaa yhteyttä XPLORA-sovelluksen kautta.

 

Lasten suostumus: XPLORA-puhelin on suunniteltu käytettäväksi lapsille. Myöntämällä XPLORA-puhelimen lapselle edustat ja takaat XPLORA Mobileille, että sinulla on lapsen vanhemman tai huoltajan lupa ottaa XPLORA-palvelu käyttöön ja sallia XPLORA Mobile- ja XPLORA Mobilen teknisten kumppaneiden tarjota XPLORA-palvelua, mukaan lukien kerätä ja käyttää XPLORA-puhelimen tietoja, kuten mainitaan näissä termeissä ja tietosuojalausunnossamme; https://xplora.fi/tietosuoja/

 

Sijainti / hätätilanteet:

XPLORA-puhelin on tarkoitettu käytettäväksi matkapuhelimena ja myös seurantalaitteena. Huomautus: XPLORA ei takaa virheetöntä palvelua. Siksi lapsilla ja vanhemmilla on aina oltava hyvät varotoimet turvallisuudelle, vaikka käytätte XPLORA-palvelua.

Tietosuoja:

Jotta voisimme tarjota XPLORA-palvelua, meidän on kerättävä ja lähetettävä tietoja XPLORA-puhelimesta, mukaan lukien sijaintitiedot, XPLORA Mobilelle ja XPLORA Mobilen yhteistyökumppaneille. Katso lisää tietosuojalausunnostamme; https://www.xplora.fi/tietosuoja/

Ketkä ovat asiakkaitamme:

Asiakkaamme on henkilö, joka on rekisteröinyt XPLORA-puhelimen nimensä mukaisesti. XPLORA Mobile ei ole velvollinen vastaamaan muiden asiakkaiden pyyntöihin kuin rekisteröityneiden käyttäjien.

Lisenssi XPLORA-sovellukselle:

Jotta XPLORA-palvelua voitaisiin käyttää, yhden lapsen huoltajan on ladattava ja asennettava XPLORA-sovellus matkapuhelimeen. XPLORA Mobile tarjoaa käyttäjälle ei-yksinomaisen, siirtämättömän, peruutettavan ja rajoitetun lisenssin käyttää XPLORA-sovellusta vain matkapuhelimissa, jotka omistat tai olet vastuussa. Vahvistat ja vakuutat meille, että sinulla on oikeus asentaa ja käyttää XPLORA-sovellusta matkapuhelimessasi.

Rekisteröinti ja salasana:

Jotta voit käyttää XPLORA-palvelua, sinun on rekisteröidyttävä ja asennettava XPLORA-sovellus. Kaikkien rekisteröimiesi tietojen on oltava totuudellisia, ja et voi käyttää aliaksia tai muita keinoja piilottaaksesi todellisen henkilöllisyytesi. Kaikkien tietojen on kuuluttava sinulle eikä toiselle henkilölle. Olet vastuussa salasanasi turvallisuudesta ja olet yksin vastuussa käyttäjätunnuksesi käytöstä tai luvattomasta käytöstä. Jos epäilet käyttäjänimesi luvattoman käytön, vaihda salasanasi ja / tai ota yhteyttä XPLORA Mobilen asiakaspalveluun tai operaattoriisi.

Omistusoikeudet:

XPLORA Mobile on XPLORA-palvelun yksinomainen omistaja tai valtuutettu lisenssinantaja, mukaan lukien kaikki teksti, ohjelmistot, grafiikat, mallit ja kaikki tavaramerkit ja muut immateriaalioikeudet tai omistusoikeudet. Hyväksymällä nämä ehdot hyväksyt, että et riko tai vahingoita oikeuksiamme. XPLORA-palvelun osaa ei saa jakaa, eikä muokata, eikä uusia töitä saa tehdä XPLORA-palvelun perusteella ilman XPLORA Mobilen etukäteen antamaa kirjallista suostumusta. Kaikki oikeudet, joita ei ole myönnetty näiden käyttöehtojen mukaisesti, on varattu XPLORA Mobilelle.

Vastuunrajoitus:

Kaikki XPLORA-palvelun osat toimitetaan ”sellaisena kuin se on”, emmekä takaa, että XPLORA-palvelun tai siihen liittyvien materiaalien tai sisällön sisältävät ominaisuudet ovat virheettömiä, että virheitä korjataan tai että palvelin, joka tarjoaa palvelun, ei sisällä viruksia tai muita haitallisia komponentteja. Emme ole vastuussa XPLORA-palvelun käytöstä, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, sisältö ja mahdolliset virheet. XPLORA Mobile kieltäytyy kaikesta vastuusta ja takuista, joita kolmannet osapuolet tai XPLORA-palvelun yhteydessä käytetyt tuotteet, joita käytetään yhdessä XPLORA-palvelun kanssa, kuten matkapuhelinoperaattorisi, App Store tai matkapuhelimesi valmistaja.

XPLORA Mobile vastaa yksinomaan XPLORA-palvelun suorista vahingoista, jotka johtuvat XPLORA-palvelun virheistä tai puutteista. Tätä ei kuitenkaan sovelleta, jos XPLORA Mobile osoittaa, että vika tai virhe johtui olosuhteista, jotka eivät kuulu XPLORA Mobilen hallintaan ja jonka seurauksia XPLORA Mobile ei voinut perustellusti odottaa välttävänsä.

XPLORA Mobile ei ole vastuussa puutteista aiheutuvista välillisistä vahingoista, jotka johtuvat virheistä, ellei vahinkoa ole aiheuttanut XPLORA Mobilen vakava huolimattomuus tai tahallinen virhe.

XPLORA Mobile ei ole vastuussa mistään vahingosta, jotka liittyvät asiakkaan tai kolmannen osapuolen toteuttamiin ehtoihin tai toimiin, mukaan lukien mahdolliset tappiot, jotka aiheutuvat asiakkaan ohjelmiston asentamisesta ja käytöstä tai asiakkaan omien laitteiden liittämisestä XPLORA-matkapuhelinverkkoon. Sama pätee, jos asiakkaan laitteiden ja ohjelmistojen käyttö ei sovi XPLORA Mobilen palveluihin. XPLORA Mobile suosittelee yleensä, että asiakas tekee varmuuskopion ennen ohjelmiston asentamista ja käyttöä.

XPLORA Mobilen korvausvastuu on rajoitettu 1000 euroon (EUR) kutakin tapausta kohden tai samasta syystä aiheutuneesta vahinkoketjusta, paitsi jos tappio johtuisi XPLORA Mobilen suuresta huolimattomuudesta.

Pätemätön tai mitätön ehto:

Jos toimivaltainen lainkäyttövaltainen tuomioistuin katsoo, että jokin osa näistä ehdoista katsotaan pätemättömäksi tai sitä ei voida panna täytäntöön, tämä ei vaikuta muihin käyttöehtoihin.

Arvostelut:

XPLORA Mobile pidättää oikeuden käyttää kommentteja tai arvosteluja, jotka olet antanut verkkosivuillamme tai sosiaalisen median kanavissa. Muussa tapauksessa käyttäjäarviointeja ja kommentteja käsitellään markkinointilain sääntöjen mukaisesti.

Yhteystiedot:

XPLORA Mobile Oy, Y-tunnus: 2986682-8 , Tallberginkatu 1 C 00180 Helsinki asiakaspalvelu@xplora.fi